Šiais technologijų laikais žmonės perka, ieško, kur pirkti ar ieško informacijos aktualiausiais klausimais internete. O ten esantys verslininkai nori, kad juos rastų kuo daugiau žmonių. Yra daug būdų pritraukti srautą, tačiau du pagrindiniai – SEO paslaugos ir SEM paslaugos. Nors tarp šių dviejų marketingo rūšių yra keli panašumai (t.y. jos sukasi aplink raktažodžius), tačiau jos – visiškai skirtingos.
SEO paslaugos – tai nuorodų rinkimas ir puslapio optimizavimas taip, kad puslapis būtų kuo geriau randamas organinėse paieškose, pagal įvairius raktažodžius. Tuo tarpu SEM paslaugos yra visa kitą, už ką Jūs mokate (Google Adwords ir pan.). Taigi, kada geriau SEO paslaugos, o kada SEM paslaugos?
SEO nėra pigiausia alternatyva, tačiau labai veiksminga. Viską galima daryti ir pačiam, tačiau tai pareikalaus milžiniškų laiko investicijų, o laikas = pinigai. Dėl šios priežasties geriausia yra samdytis profesionalus. Jie orientuosis į ilgus raktažodžius ir taip padės Jums padidinti savo srautą, užklausas bei rezultatus organinėje paieškoje.
SEO paslaugos yra puiki alternatyva, jeigu Jūsų marketingo biudžetas nėra milžiniškas ir negalite sau leisti PPC (pay per click). Su pastaruoju galėsite sugeneruoti 100-200 paspaudimų, tačiau realios naudos iš to neturėsite.
SEM yra labai geras būdas varžytis tarp didelę konkurenciją turinčių raktažodžių, taip pat kai reikia trumpalaikio srauto efekto.
Apibendrinant galima teigti, kad geriausia yra turėti abi – SEO ir SEM. Tuomet Jūsų reklama internete bus labai efektyvi. Tačiau, jeigu tektų rinktis vieną, tuomet pirmenybę geriau teikti SEO paslaugoms.