Remiantis tyrimų prognozėmis, 2023 m. Elektroninės prekybos rinka sudarys 22% visos komercinės rinkos. Palyginti su 2020 m. situacija, tikimasi, kad jis padidės 6,5 proc. Ši statistika įrodo, kad dabar pats laikas pradėti elektroninės prekybos verslą. Jo sėkmingą strategiją ir taktiką atskleisime šiame straipsnyje. Žingsnis po žingsnio supažindinsime jus su šios rinkos subtilybėmis ir genialiomis pardavimų internete strategijomis, kurias sužinojus belieka išsirinkti savo verslo idėją. Jeigu nori prekiauti internete, bet nežinai, nuo ko pradėti, čia rasi visus rūpimus atsakymus.
Nuo ko pradėti: verslo planai ir modeliai, kurie padės apsispręsti
Nėra verslo be verslo plano. Pirmiausia apsvarstykite, kokius produktus norite parduoti, kas galėtų būti jūsų tikslinė auditorija ir kokias komunikacijos priemones naudosite bendraudami. Pradėkime nuo verslo modelio. Yra daug elektroninės prekybos būdų. Kaip išsirinkti tinkamiausią? Viskas priklauso nuo parduodamų produktų ir rinkų.
- Verslas verslui (B2B) modelis. Kaip rodo pavadinimas, šiame modelyje prekyba vyksta tarp skirtingų verslų („B2B”). Pardavimo procesas šiose rinkose yra sudėtingesnis, tačiau užsakymo vertė yra žymiai didesnė. Šios srities statistika taip pat labai įtikinama: 2019 m. Net 18,2% elektroninės prekybos pardavimų sudaro B2B verslai. Tais pačiais metais šios bendrovės uždirbo 1,3 trilijono JAV dolerių.
- Verslas vartotojui (B2C) modelis. Tai labiausiai paplitęs verslas verslui modelis. Apskaičiuota, kad tokių verslų vertė 2027 m. sieks 6,2 trilijonus JAV dolerių. Jei prognozė išsipildys, šis verslo modelis bus laikomas pelningiausiu. Užsakymų vertė šioje rinkoje nėra didelė, tačiau užsakymų apimtis didžiulė. Be to, kadangi pardavimas yra orientuotas į galutinį vartotoją, rinkodaros strategijų naudojimas yra labai efektyvus.
- Vartotojas verslui (C2B) modelis. C2B verslo modelyje vartotojai parduoda prekes ar paslaugas įmonėms. Geras šio modelio pavyzdys – įvairios laisvai samdomų darbuotojų teikiamos paslaugos, o įmonės moka už atliekamą darbą.
- „Consumer-to-Consumer“ (C2C) modelis. Itin paprastas verslo modelis, leidžiantis atlikti operacijas tarp atskirų vartotojų tokiose platformose kaip „eBay“, „Amazon“ ir „Airbnb“.
- E-komercijos verslo strategija. Verslo strategija nusako produktų valdymo ir pardavimo modelį, kurį taikysite savo verslui. Toliau pateikiamos populiariausios verslo strategijos.
„White Labeling“ ir „Private Labeling“
Tai skirtingos darbo su gamintojais strategijos. Šios strategijos esmė paprasta: gamintojo produktai turi jūsų prekės ženklo etiketę. Baltosios etiketės strategiją taikančios įmonės dirba su daugeliu kitų mažmenininkų, todėl galiausiai ta pati produktų linija parduodama su keletu skirtingų prekės ženklų. Privačios prekės ženklo įmonės sudaro sutartis tik su vienu gamintoju ir parduoda tik savo gaminius. Tai reiškia, kad į rinką nebus tiekiami tie patys gaminiai su skirtingais prekės ženklais.
Dropshipping – viena iš populiariausių verslo idėjų
Tai viena iš sparčiausiai augančių elektroninės prekybos strategijų. Šios rinkos vertė 2018 m. siekė 102,2 milijardo JAV dolerių, o 2019–2025 m. Tikimasi, kad rinka kasmet augs 28,8%. Pagal Dropshipping strategiją jūs parduodate prekę, tačiau tiekėjas yra atsakingas už jos gamybą ir pristatymą. Naudodami šį modelį galite sukurti elektroninę parduotuvę, kurioje prekiaujama trečiųjų šalių produktais. Gavę užsakymą, turite susisiekti su tiekėju ir pateikti jam visą informaciją, kad galėtumėte pristatyti užsakymą vartotojui. Ši verslo strategija beveik nerizikinga, nes nereikalauja didelių investicijų ir kapitalo. Dėl šių priežasčių dauguma elektroninio pašto komercinių įmonių veikia pagal šį principą. Straipsnyje pateikta informacija yra rekomendacinio pobūdžio (parengta tinklaraštininkų), kiekvienu individualiu atveju būtina kreiptis į specialistus.