Esminis produktų ir paslaugų skirtumas yra tas, kad dažniausiai visi darbai baigiasi prekės pardavimu ir kliento laukiamu pelnu, o pardavimas ir aptarnavimas atlieka tik pusę darbo, nes klientas yra reikalinga paslauga tik po pardavimo. Tokiu atveju, pavyzdžiui, buitinę techniką gaminančiai įmonei pasirenkant kitą įmonę, kuri teikia garantinio aptarnavimo paslaugas, atsiranda tiesioginis ryšys tarp gaminių ir paslaugų, o po pardavimo paslaugas teikianti įmonė yra dalis. įmonė, kuri parduoda prekes.
Prekėms ir paslaugoms parduoti ar reklamuoti taikomos skirtingos strategijos, tačiau reikia pažymėti, kad parduoti paslaugas yra sunkiau
Prekių ir paslaugų sankirta yra viena iš pagrindinių temų, aptarinėjamų tokiose temose kaip ekonomika. Žvelgdami į pinigus, kuriuos kiekvieną mėnesį išleidžiate šeimos biudžetui, galite lengvai juos suskirstyti į prekes ir paslaugas. Pažvelgę į kiekvieną mėnesį jūsų šeimos biudžetui išleidžiamus pinigus, galite lengvai išskaidyti į pinigus, išleistus prekėms, ir pinigus, išleistus paslaugoms. Visos komunalinės paslaugos, tokios kaip dujos, vanduo ir elektra, yra paslaugos, kurias jums teikia skirtingi paslaugų teikėjai, o visos maisto prekės, išskyrus prekes ar prietaisus, kuriuos įsigyjate iš rinkos, priskiriamos prekėms. Visų šalies gaminamų prekių ir paslaugų tyrimas yra svarbi ekonomikos studijos sąvoka ir kartu jie sudaro svarbų ekonominį rodiklį, vadinamą šalies bendruoju vidaus produktu (BVP). Šiame straipsnyje bus aptarti prekių ir paslaugų skirtumai.
Iš rinkos įsigytas mobilusis telefonas yra prekės pavyzdys, o sutartis tarp jūsų ir įmonės skambinti arba atsiliepti yra paslaugos pavyzdys
Viryklė, kuria gaminate maistą namuose, priskiriama prekėms, o dujos, kurias perkate kurui kas mėnesį ar dažniau, yra paslaugos pavyzdys. Panašiai ir šaldytuvas, kurį perkate iš turgaus, yra prekė, o jo naudojimui reikalinga elektra vadinama paslauga. Šie pavyzdžiai yra skirti suprasti, kas yra gera ir kokia tai paslauga. Mėsainiai, kuriuos valgote „McDonalds“, arba kola, kurią geriate, yra grynų prekių pavyzdžiai. Grynųjų paslaugų pavyzdžiai yra tos, kurias teikia gydytojai, teisininkai, draudimo agentai ir kt. Taigi akivaizdu, kad prekės yra apčiuopiami produktai ir tie, kuriuos galite laikyti rankose ar bent jau fiziškai pamatyti. Prekės yra produktai, kurie parduodami ir perkami turguje. Bet kurio produkto aptarnavimo dalis paprastai prasideda po pirkimo. Jūs perkate oro kondicionierių ir tada esate priklausomas nuo pardavėjo teikiamų paslaugų, susijusių su produkto priežiūra ir remontu. Prekės nuosavybė yra perleidžiama. Tai reiškia, kad nusipirkus prekę, ji priklauso tau. Pavyzdžiui, jūs perkate motociklą. Tada motociklas priklauso jums, nes pardavėjas jums perduoda nuosavybės teises. Tada galime pažvelgti į klientų įsitraukimą į prekių gamybą. Kliento dalyvavimas gaminant prekes yra labai mažas. Pavyzdžiui, jei pasiimsite mobilųjį telefoną, įmonė nuspręs, kaip jie jį projektuos. Žinoma, klientai gali pasakyti, kokias funkcijas jie norėtų pamatyti naujame telefone, tačiau ne visos šios funkcijos yra įtrauktos į galutinį produktą. Įmonė nusprendžia, kas yra geriausia, ir gamina. Įvertinti prekę lengva. Gėris yra apčiuopiamas, ir pagal tai galite nustatyti kriterijų ir įvertinti gėrį.
Kita vertus, paslaugos dažniausiai yra neapčiuopiamos ir daugeliu atvejų negali būti matomos fizine forma
Trumpai tariant, paslauga reiškia ką nors padaryti kam nors. Tačiau paslaugos nuosavybės teisė neperleidžiama. Pavyzdžiui, apsvarstykite galimybę nusipirkti traukinio bilietą. Tai nereiškia, kad traukinys priklauso jums. Tai tiesiog reiškia, kad naudojatės traukinio paslauga ir viskas. Nuosavybės teisės neperleidžiamos. Kalbant apie klientų dalyvavimą, klientai labiau įsitraukia į paslaugas. Pavyzdžiui, apsvarstykite bankomatą. Norint teikti paslaugas, bankomatas reikalauja visapusiško klientų dalyvavimo. Sunku įvertinti įvairias paslaugas. Skirtingi asmenys ar įmonės, teikiančios tą pačią paslaugą, gali ja naudotis skirtingais būdais. Todėl sunku nustatyti, ar paslauga yra gera, ar ne.